برنامه نویسی اندروید - دانشگاه صنعتی قم

این وبلاگ کانال ارتباطی با دانشجویان درس«برنامه نویسی موبایل» دانشگاه صنعتی قم می باشد.

برنامه نویسی اندروید - دانشگاه صنعتی قم

این وبلاگ کانال ارتباطی با دانشجویان درس«برنامه نویسی موبایل» دانشگاه صنعتی قم می باشد.

محتویات این وبلاگ با هدف آموزش اندروید در دوره درسی "برنامه نویسی موبایل" در دانشگاه صنعتی قم توسط اینجانب گردآوری شده است.
تعداد زیادی از مطالب ترجمه شده در این وبلاگ توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پروژه های این درس ترجمه شده است.
در صورتی که تصمیم به تماس با من دارید، می توانید از طریق آدرس ایمیل qut دات android در جی میل دات کام با من تماس بگیرید.
-------------------
اگر بتوانم به شما کمکی در زمینه برنامه نویسی اندروید بکنم، خوشحال خواهم شد با این حال اگر پرسشی را ارسال کردید و بنده نیز به دلیل مشکلات و مشغله نتوانستم پاسخگو باشم، پوزش بنده را پیشاپیش پذیرا باشید.
-------------------
چون افراد زیادی از من درخواست می کنند تا برنامه نویسان اندروید به خصوص در شهر قم را به آنها معرفی کنند، اگر تمایل دارید رزومه و یا مشخصات خود را برایم ارسال کنید تا در صورت وجود درخواستهایی از این دست به شما اطلاع دهم.
از نظر من محدویتی به شهر قم وجود ندارد، لذا اگر برنامه نویس اندروید در شهرهایی دیگر هستید و یا به دنبال نیروی برنامه نویس اندروید هستید با من در تماس باشید، شاید بتوانم در این زمینه به شما کمکی بکنم :)
ناگفته نماند از آنجایی که در فضای مجازی من شناختی از هیچ شخص یا شرکتی ندارم، اگر شخصی به دنبال نیروی کار باشد، به افرادی که با مشخصات درخواستی ایشان تطابق داشته باشند، اطلاع خواهم داد و توصیه می شود برنامه نویسان محترم نیز قبل از شروع به همکاری، ملاحظات لازم در این زمینه را به عمل آورند چون من نیز شناختی از طرف مقابل ندارم.

طبقه بندی موضوعی
مترجم: مجید ابوالفتحی
آدرس: http://code.tutsplus.com/tutorials/android-essentials-working-with-strings-and-string-arrays--mobile-7838

یکی از تجربیات اعصاب خرد کن که در مورد برنامه نویسان ضعیف رخ می دهد این است که رشته های کاراکتری را مستقیماً درون متن کدهای خود درج می کنند.

مطمئنا آنها دلایل خوبی برای این کار دارند مخصوصا موقعی که میخواهند خود را اشکال زدایی کنند اما بصورت عام اگر اپلیکیشن اندروید بخواهد یک رشته ای را روی صفحه نمایش نشان دهد این داده به منابع اندروید تعلق دارند نه به خود کد.

 در زیر مزایای استفاده از رشته ها را به عنوان یک منبع ذکر می­کنیم:

 این کار باعث مرکزیت رشته­ها که اپلیکیشن از آن استفاده می­کند در یک جا جمع شود که به راحتی قابل مدیریت باشد.  

از رشته ها موقعی به عنوان منبع استفاده می­شود که درون کد نیز از آن استفاده شود

 به راحتی می­توانند بین­المللی شوند اگر شما اجازه­ی حمایت از چندین زبان درون یک پکیج اپلیکیشن بدهید.

.رشته کد شما را در بر هم نمی­کند

. باعث وضوح و راحتی در ماندگاری می­شود

 حال ببینیم رشته ها و مهمتر از آنها آرایه های رشته ای چگونه به صورت مفید به اپلیکیشن اضافه نماید.

قدم اول: تعریف منابع رشته ای برای منابع رشته های انفرادی

یک ورودی منبع رشته ای برای هر کدام از رشته ها که درون اپلیکیشن تعریف می­کنیم استفاده می­شود. آن را متناسب با منبع خود نام­گذاری نمائید. مانند کد زیر:

توجه داشته باشید Race­_ پیشوند هر یک از منابع رشته است. این کار می­تواند به اعضای تیم برای ارتباط بین رشته ها کمک نماید.

 قدم دوّم: منابع رشته ی خود را به صورت برنامه­ریزی شده بارگذاری نماید. شما به راحتی برای استفاده از رشته ی درون کد می­توانید از تابع get string کلاس Resource استفاده نماییدکد زیر یک منبع رشته را در کلاس activity بارگذاری می­کند.

قدم سوّم: تعریف کردن آرایه­ی رشته ای با استفاده از مراجع منبع رشته

حالا فرض کنید که شما بخواهید یک آرایه از کاراکترها تشکیل دهید. مطمئناً شما می­توانید تمام آنها را به صورت انفرادی در یک قطعه کد جاوا بارگذاری نمائید و یک آرایه­ی رشته­ای در حافظه ایجاد نمائید. امّا شما باید IDname ها و مرجع هر منبع را درون کد شناسایی نمائید به جای این کار بهترین راه این است که یک منبع آرایه­ی رشته­ای که به رشته­های انفرادی اشاره می­کند را جمع­آوری نمائیم.

مرحله 4: بارگذاری منابع رشته ای تان از طریق برنامه نویسی

 

شما به راحتی می توانید یک آرایه رشته ای را با استفاده از روش getStringArray() از کلاس منابع در کد خود بارگذاری کنید.

کد زیر می تواند کلاس فعالیت شمارا برای بارگذاری یک منبع آرایه تعریف شده در برنامه هایتان کاهش دهد.

 

String[] cRaces = getResources().getStringArray(R.array.races_array);

 

 

مرحله 5 :

یکی از دلایل مفید انجام دادن این کار برقرار کردن یک کنترل است که نیازمند یک مبدل داده است، که ساده ترین آن یک آرایه است. اگر شما با استفاده از مبدلهای داده برای برقرار کردن کنترل های اسپینر و مشابه آن ناآشنا هستید بخش خوشامدگویی آموزش اسپینر در وب سایت توسعه دهنده آندروید را چک کنید. با این حال، از روش شرح داده شده در این آموزش لینک شده به راحتی آنچه که ما در این آموزش  سریع توصیف کردیم نیست،چرا که محتویات رشته اولیه در منابع آرایه رشته ای، به جای منابع رشته تعریف می شود.

استفاده از منابع آرایه رشته ای به شما اجازه می دهد تا از مراحل اتصالبه مبدل اطلاعات برای کنترل خود عبور کنید. به عنوان مثال،یک کنترل اسپینر ساده، و یا منوی کشویی، می تواند با استفاده از یک منبع آرایه رشته ای بدون مزاحمت مبدل های مزاحم ایجاد شود. شما به سادگی یک کنترل اسپینر را به فایل طرح خود اضافه می کنید و اندروید آن را تنظیم می کنید: صفت را  به آرایه رشته ای که ایجاد کردید وارد میکنید و شما آنرا انجام دادید.برای مثال:

<Spinner

     android:layout_height="wrap_content"

     android:layout_width="match_parent"

     android:id="@+id/spinnerOfCharacterRaces"

     android:entries="@array/races_array">

</Spinner>

 

این یک اسپینر کنترلی را تعریف می کند که هر یک از کاراکترهای نژاد را به عنوان گزینه نشان می دهد، همانطور که  در شکل نشان داده شده است:

 

در کلاس فعالیت تان، شما می توانید یک آیتم شنونده انتخاب شده را برای گرفتن زمانی که کاربر یک شخصیت مسابقه خاص را انتخاب میکند، مثل این:

Spinner cRaceSpinner = (Spinner) findViewById(R.id.spinnerOfCharacterRaces);
cRaceSpinner.setOnItemSelectedListener(new OnItemSelectedListener() {
   public void onItemSelected(AdapterView<?> arg0, View arg1,arg2, long arg3) {
      String strChosenRace = (String) arg0.getItemAtPosition(arg2);
   }
   public void onNothingSelected(AdapterView<?> arg0) {}
});

 

در اینجا ما به سادگی هر زمان که یک آیتم در مطالب که انتخاب شده است واکنش نشان می دهیم.ما به داده انتخاب شده مراجعه می کنیم و از روش getItemAtPosition() استفاده می کنیم که، در مورد یک منبع آرایه رشته ای،خود داده های رشته ای است.

  • وهاب صمدی بخارایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی