برنامه نویسی اندروید - دانشگاه صنعتی قم

این وبلاگ کانال ارتباطی با دانشجویان درس«برنامه نویسی موبایل» دانشگاه صنعتی قم می باشد.

برنامه نویسی اندروید - دانشگاه صنعتی قم

این وبلاگ کانال ارتباطی با دانشجویان درس«برنامه نویسی موبایل» دانشگاه صنعتی قم می باشد.

محتویات این وبلاگ با هدف آموزش اندروید در دوره درسی "برنامه نویسی موبایل" در دانشگاه صنعتی قم توسط اینجانب گردآوری شده است.
تعداد زیادی از مطالب ترجمه شده در این وبلاگ توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به عنوان پروژه های این درس ترجمه شده است.
در صورتی که تصمیم به تماس با من دارید، می توانید از طریق آدرس ایمیل qut دات android در جی میل دات کام با من تماس بگیرید.
-------------------
اگر بتوانم به شما کمکی در زمینه برنامه نویسی اندروید بکنم، خوشحال خواهم شد با این حال اگر پرسشی را ارسال کردید و بنده نیز به دلیل مشکلات و مشغله نتوانستم پاسخگو باشم، پوزش بنده را پیشاپیش پذیرا باشید.
-------------------
چون افراد زیادی از من درخواست می کنند تا برنامه نویسان اندروید به خصوص در شهر قم را به آنها معرفی کنند، اگر تمایل دارید رزومه و یا مشخصات خود را برایم ارسال کنید تا در صورت وجود درخواستهایی از این دست به شما اطلاع دهم.
از نظر من محدویتی به شهر قم وجود ندارد، لذا اگر برنامه نویس اندروید در شهرهایی دیگر هستید و یا به دنبال نیروی برنامه نویس اندروید هستید با من در تماس باشید، شاید بتوانم در این زمینه به شما کمکی بکنم :)
ناگفته نماند از آنجایی که در فضای مجازی من شناختی از هیچ شخص یا شرکتی ندارم، اگر شخصی به دنبال نیروی کار باشد، به افرادی که با مشخصات درخواستی ایشان تطابق داشته باشند، اطلاع خواهم داد و توصیه می شود برنامه نویسان محترم نیز قبل از شروع به همکاری، ملاحظات لازم در این زمینه را به عمل آورند چون من نیز شناختی از طرف مقابل ندارم.

طبقه بندی موضوعی

13- Relative Layout

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۳ ب.ظ

 مترجم: مرضیه کشاورز
آدرس مطلب اصلی: http://developer.android.com/guide/topics/ui/layout/relative.html

Relative Layout نحوه ی نمایش گروهی از اطلاعات  و نماها است که نماهای فرزند در موقعیت های نسبی نمایش داده می شوند. موقعیت هر یک از نماها می تواند نسبت به دیگر عناصر فرزند(مانند به سمت چپ و یا در زیر مشاهده ی دیگر) یا در مواضعی نسبت به پدر ناحیه  Relative Layout مشخص شود( مانند پایین تراز وسط و یا در سمت چپ مرکز).

یک Relative Layout یک ابزار بسیار قدرتمند برای طراحی یک رابط کاربر است زیرا توانایی از بین بردن گروه نماهای تودرتو را دارد و سلسله مراتب  Layout را به صورت مسطح حفظ کند، که باعث بهبود عملکرد  می شود. اگر شما بخواهید در کارتان از چند گروه Linear layout تودرتو استفاده کنید، ممکن است بتوانید آنها را تنها با یک Relative Layout جایگزین کنید.

Positioning Views

(موقعیت بندی کردن نماها)

Relative Layout این اجازه را به شما می دهد که نماهای فرزند موقعیت نسبی خود را نسبت به نمای پدر و یا نماهای فرزند دیگر(مشخص شده توسط ID) مشخص کنند. بنابراین شما می توانید دو عنصر را با حاشیه راست هم تراز کنید و یا یکی را زیر دیگری، متمرکز شده در صفحه نمایش، متمرکز شده در سمت چپ و یا به شکل های دیگر قرار دهید. به طور پیش فرض نماهای فرزند در بالا سمت چپ از طرح نمایش داده می شوند. بنابراین شما باید موقعیت هر یک از نماها را با استفاده از properties Layout های مختلف در دسترس از RelativeLayout.LayoutParam تعریف کنید.

تعدادی از properties Layout های در دسترس برای نمایش نماها در Relative Layout شامل موارد زیر است:

android:layout_alignParentTop

اگر True  باشد، لبه ی بالای نما را با لبه ی بالای نمای پدر مطابق می کند.

android:layout_centerVertical

اگر True  باشد، مرکز نمای فرزند در راستای عمودی با نمای پدر مطابق می شود.(وسط در راستای عمود)

android:layout_below

لبه ی بالای نمای موردنظر زیر نمای مشخص شده  توسط ID مورد نظر قرار می گیرد.

android:layout_toRightOf

لبه ی سمت چپ نمای موردنظر، سمت راست نمای مشخص شده توسط ID   موردنظر قرار می گیرد.

اینها فقط چند مثال در این رابطه هستند، تمام ویژگی های Layout ها در  RelativeLayout.LayoutParams. مستند شده و در دسترس هستند.

مقدار هر ویژگی   Layout یا یکی از عملگرهای منطقی برای فعال کردن یک موقعیت  Layout نسبت به پدر Relative Layout است، و یا یک ID  که به دیگر نماها در Layout اشاره می کند در صورتی که این نماها باید  موقعیت بندی شده باشند.

در Layout XML وابستگی به دیگر نماها در Layout می تواند در هر جهتی مشخص شود. برای مثال شما می توانید مشخص کنید که نمای 1 زیر نمای 2 موقعیت بندی شود، حتی اگر نمای 2  آخرین نمای موجود در سلسله مراتب نماها باشد.

مثال زیر چنین سناریویی را نمایش می دهد:

هر یک از ویژگیها که موقعیت نسبی هر نما را کنترل می کند مورد تاکید قرار گرفته است.

  • وهاب صمدی بخارایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی